Complex Magura *** Buzau

Sambata am ajuns prin Buzau, in special ca sa vizitez cateva locuri unde nu am mai fost de mult timp (vulcanii noroiosi) sau locuri unde nu am fost niciodata (muzeul de cihlimbar si asezarile rupestre). Pentru ca n-am mai fost prin zona, am intrebat de un loc unde se poate manca bine si la un pret decent si am fost indreptata catre hotel / restaurant Magura.
Complexul este situat pe drumul DN10 Buzau – Brasov, la km 28, imediat ce ai iesit din localitatea Magura, la apeoximativ 2 km. Dispune de o parcare in fata, suficienta pentru mai multe masini. Inainte sa intreb unde as putea sa merg la masa, am trecut fix pe langa acest restaurant si ma gandeam ca este un loc ok pentru ca era plin de masini in fata si restaurantul se vedea destul de plin. Se pare ca facem o presupunere bune.
Din fata restaurantul arata ca in pozele de mai jos, eu am ajuns undeva in jurul orei 20:00 asa ca nu mai era lumina si nu au iesit niste poze perfecte, dar le prefer pe cele facute de mine celor “furate” de pe site-ul oficial.


Locul arata foarte bine imediat de la intrare si prima data am mers in hol la receptie sa vad cat costa camerele in caz ca am vreodata nevoie de cazare in zona. Preturile sunt destul de maricele pentru zona (unde nu sunt chiar foarte multe de vizitat) dar la bungalow (probabil casutele despre care am citit pe site si arata chiar bine) costa 80 lei pentru doua persoane si 60 lei single.

Acum restaurantul … este destul de mare, mese de lemn cu flori, multe plante verzi peste tot, decoratiuni interesante, un semineu, rafturi cu sticle de vin la vedere, multi ospatari.



Nu mi-a placut ca nu m-a intrebat nimeni “de sanatate” cand am intrat in restaurant, m-am plimbat singura pe la mai multe mese pana sa-mi aleg una, iar la cea la care vroiam sa stau am aflat ca “nu servim la masa aia”. Asa ca mi-am ales o alta masa si am asteptat cuminte sa vina cu meniul. La partea asta au un plus de la mine dar si un minus – plusul pentru pozele fiecarui preparat din meniu (fiecare fel de mancare este numerotat si descris pe pagina din dreapta iar pe pagina din stanga gasim o poza a fiecarui fel de mancare disponibil, poza numerotata, ca sa stim ce urmeaza sa mancam); minulsul il primesc pentru ca pozele nu sunt tocmai reale – puiul taranesc era prezentat cu mamaliga dar la comanda era simplu (asta l-am descoperit pentru ca s-a comandat la masa si am intrebat daca este adus cu mamaliguta ca in poza sau trebuie sa comandam separat garnitura si ni s-a spus ca doar in poza este asa).

Preturile sunt decente si la unele am ramas chiar impresionata: ciorba de burta costa 7.5 lei si are inclusa smantana si un ardei iute; in majoritatea restaurantelor smantana costa cel putin 1.5 lei si ardeiul 1 leu, platiti separat.

Ce s-a comandat: cafea in 3 culori (5 lei), apa minerala Dorna (3.5 lei), o portie de vinete cu ceapa si rosii (9 lei), ciorba de burta (7.5 lei), bulz cu pastrama (11 lei), pui taranesc cu sos de usturoi (12 lei), cartofi Magura (5 lei – dar nu ii recomand pentru ca sunt cartofi natur presarati cu ceva verde, spanac sau urzici si nu sunt tocmai interesanti la gust), papanasi (9 lei). Totalul a fost de 82 lei. Acum va las cu poze cu mancarea.

Asa … acum sa va povestesc despre mancare. Salta de vinete este foarte foarte buna, atat de buna incat aseara am scos din congelator o punga de vinete sa-mi fac si acasa salata – a nu se intelege ca era naspa si vroiam sa mananc de acasa, dar a fost atat de bun incat ma imaginez deja diseara cu salta de vinete si painea prajita. La salata ne-au adus 2 chifle taiate pe jumatate si prajite si inca 2 chifle care banuiesc ca erau pentr ciorba, neffind prajite. Ciorba a fost chiar nesperat de buna, nu prea reusesc sa gasesc in toate restaurantele ciorba de burta asa buna si smantana nediluata cu apa; ardeii … unul iute, unul identic la gust cu ardeiul gras – pacat ca eu l-am nimerit pe cel iute. Bulzul cu pastrama si branza de burduf a fost bun, dar era si mai bun daca lasau 5 minute mai putin la cuptor – branza incepuse sa se caramelizeze la interior si sa-i piarda gustul- dar per total a fost bun si suficient. Puiul taranesc inseamna 500 grame de bucati diferite de pui : o bucatica de piept, una de pulpa, o aripa, un spate, cu sos de usturoi. Cartofii Magura v-am mai zis, nu mi se par buni, dar asta e parerea mea: sunt cartofi natur cu ceva verde deasupra, intial am crezut ca verdeata, dar este un spanac sau urzici, nu mi-am dat seama dupa gust. Papansii au fost acceptabili, nu m-au impresionat cu nimic, dar mi-a placut dulceata de mure.

Per toal a fost foarte ok, mancare buna si la un pret decent, servire rapida, oameni politicosi (mai putin la inceput, cand mi se pare normal sa fii condus la masa de catre personal nu sa stai sa iti cauti tu o masa). Baia este foarte curata si la standarde europene (folie unica pe toaleta, oglinzi mari, cosuri de gunoi, sapun lichid, uscator de maini si servetele) iar ce am vazut din bucatarie mi-a dat senzatia de curatenie si ordine. Am vazut putin si dintr-o sala de conferinte care mi-a placut cum era dotata si aranjata.

Sigur am sa mai merg aici cand o sa mai fiu in zona Buzau. Recomand. Nota 8 / 10.
Site oficial: http://www.complexmagura.ro

Spune-mi ce-ai pe suflet

