Traseu cu masina – Transfagarasan

A trebuit sa raspund de multe ori la intrebarea “Eu cum ajung pe Transfagarasan?”
Pai…in primul rand trebuie sa ai masina, sau sa ai bicicleta (ca sa mergi cu trenul pana la un punct, apoi sa poti face traseul cu bicicleta) sau daca ai tupeu (desi eu nu m-as risca) poti merge pe jos dupa ce mergi la punctul X cu trenul.
Sa presupunem ca punctul de plecare este Bucuresti. Cel mai usor este sa iesi pe autostrada Bucuresti – Pitesti si cand ai ajuns langa Pitesti sa nu intrii in oras, ci sa mergi inainte pe autostrada pana ajungi la pasajul acela nou si acolo faci la dreapta spre Curtea de Arges. Cand ai ajuns in Curtea de Arges mergi pe drumul care duce la manastire (e unul singur) si apoi mergi drept pana ajungi la fabrica Dr Oetker. De acolo mai ai de mers in jur de 20km pana o sa vezi un indicator care arata “Vidraru – Cabana Balea”. Urmezi indicatorul pana ajungi la Vidraru. Acolo trebuie sa mergi in sus pe drumul care trece pe langa omul cu statuia, nu pe cel care se face la dreapta. Odata ajuns aici ai cateva optiuni pana sa ajungi la Balea Lac. Dupa 10km se face drumul la dreapta spre Balta cu Pesti (aici doar daca ai masina off road serioasa – ok, eu am incercat cu Dacia Logan dar nu prea a tinut smecheria), apoi tot la dreapta mai sus drumul spre Varful Moldoveanu (recomand iarasi masina off road), apoi drumul spre lacul Capra. Cand te-ai plictisit de distrus masina o sa ajungi mergand drept la Balea Lac. Daca opresti in parcare, lacul este undeva in spate pe sensul de urcat ( Balea Lac este fix dupa ce ai trecut tunelul alcela lung neluminat). Apoi incepi sa cobori si treci pe langa Portile Genistilor (recomand sa opresti si sa te gandesti macar 1 minut la cei ce au murit construind acest drum) apoi ajungi la Balea Cascada (este undeva pe stanga, se vad mai intai niste tarabe de lemn cu diverse, sa nu mergi mai departe ca nu mai ajungi nicaieri). De aici continuand sa cobori ajungi la Pastravaria Balea, apoi la o intersectie mare unde daca faci stanga ajungi la Sibiu, si daca faci dreapta ajungi la Fagaras, Sambata de Sus.

Drum bun !

P.S. Daca aveti intrebari astept mailurile voastre. Raspund garantat.

3 thoughts on “Traseu cu masina – Transfagarasan

  1. foarte de folos imi sunt informatiile d-voastra.
    Vreau sa urc pe Transfagarasan in acest weekend dinspre Arges si apoi sa merg spre Brasov. Am un Chevrolet Aveo de 1,4l si as dori un traseu mai sigur fara prea mult off road; de asemenea informatii despre starea drumului precum si locuri in care pot parca si evntual bea o cafea.Multumesc mult

  2. Buna, Sunt din Alba si as vrea sa stiu si eu cum pot sa ajung pe transfagarasean daca nu am masina. Care e cea mai apropiata gara si daca este alt fel de transport de acolo? Cat mai multe informatii mi-ar fi folositoare. Iti multumesc.

  3. alexandra eu sunt din pitesti. poti lua trenu pana in pitesti daca exista ruta alba-pitesti. dupa poti lua autobuzul pana la pasaj in bascov (autobuzu 2 prundu-bascov)
    de acolo sunt maxi taxiuri care duce din bascov la curtea de arges de acolo nu prea stiu cum poti ajunge exact. ori pe jos ori daca ai bicicleta.

Spune-mi ce-ai pe suflet

